Hentes tokány, bulgurral

Hentes tokány, bulgurral
 
Ez a mennyiség 2 főnek 2 napi ebéd.

- 70 dkg pulykacomb filé (kerüljük a zsíros, nehéz vöröshúsokat, mert a zsír nehezíti az inzulin munkáját!)
- kis darab füstölt kolozsvári szalonna, minél húsosabb, annál jobb. Tudom, fent azt írtam, hogy a zsír nehezíti az inzulin munkáját, pontosan ezért készítem baromfi húsból, 5 dkg szalonnát kockáztam fel ehhez az ételhez. 
- 1 fej vöröshagyma (számolós!)
- 3 gerezd fokhagyma (számolós!)
- 2 evőkanál sürített paradicsom (nincs 20 dkg, nem számolós, amennyiben nem fél literesek az evőkanalaid. :) )
- ízlés szerint só, bors, és petrezselyem levél. A petrezselyem nálam most kimaradt, egyébként számolós alapanyag, a petrezselyemlevél szénhidráttartalma: 100g-ban van 7,1g CH.
- 10 dkg cukormentes savanyított csemege uborka (nem számolós!, nekem 1,2g szénhidrátot ír a papírja 10 dkg-ra, multiban vettem emberi, elérhető áron).

A következőként készítjük el: felcsíkozzuk, vagy kockázzuk a húst, a szalonnát, továbbá felkockázzuk és lemérjük a vöröshagymát, fokhagymát, majd vékony karikára vágjuk a csemege uborkát.

Serpenyőben alacsony lángon, hőfokon zsírjára pirítom a szalonnát, hozzáadjuk a kockára vágott vöröshagymát, ha kell, nyugodtan pótolj zsiradékot, én napraforgóolajat adtam még két evőkanállal hozzá. Üvegesre dinsztelem a hagymát a szalonnával, majd hozzáadom a fokhagymát, a sürített paradicsomot, és a húst, összeforgatom, majd mehet bele a só, bors, petrezselyemlevél. Puhára párolom a húst, ha kell, akkor folyadékot pótlok közben, a vége előtt 5 perccel hozzáadom az uborkát, összeforralom és kész.

Számolás:

114g vöröshagymám volt és 8g fokhagymám.

Vöröshagyma szénhidrát tartalma:

100g-ban van 7,6g szénhidrát, tehát:

 114 * (7,6/100) = 114 * 0,076 = 8,664 g szénhidrát!


Fokhagyma szénhidrát tartalma:

100g-ban van 31g szénhidrát, tehát:

8 * (31/100) = 8 * 0,31 = 2,48 g szénhidrát


Az egész serpenyő ételben van: 11,144 g szénhidrát!

Ez így elég kevés bármihez is :) Főztem hozzá bulgurt, páromnak pedig fehér rizst (az nekünk tiltott! Basmati vagy barna rizst ehetünk!).

2 ebédről kell gondoskodni. Nekem 50g szénhidrát az ebédem. Nos, kész a hentes tokány, ahogy írtam, ez 2 fő 2 napi ebédje, tehát a negyedét eszem egy ebédre (vagy szemmértékkel elosztod négy felé, vagy a kész ételt leméred, és úgy osztod négy felé, ha nem megy a szemmérték, akkor mindenképpen mérd le mérleggel!!!).

11,144/4=2,786 g szénhidrát.

Két ebédre kell 100g szénhidrát:

100 - (2*2,786) = 94,428g -> ennyi szénhidrátot kell, hogy tartalmazzon a bulgur!

Bulgur: 100g-ban van 76g szénhidrát

Keressük meg a csomagoláson a tápanyagtáblázatot


Mennyi bulgurt kell főznöm kettő napra?

 Fogom a mérleget, és kimérek 124g bulgurt szárazon!

Egy lábasban olajon fehérre pirítom, majd a tömegének megfelelő másfélszeres mennyiségű forró vízzel felöntöm (nekem a csapforró elég szokott lenni), só mehet bele ízlés szerint, 10 percig főzöm, majd amikor majdnem beitta az összes levét, elzárom, és fedő alatt hagyom puhulni. 
Egy ebédre a fele mehet! (szemmérték, vagy mérleg, de ha kezdő vagy, akkor mérleggel mindenképp mérd a kész étel súlyát, és úgy osszad el kettő felé!).

Jó étvágyat. ;)

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések